Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

25 Μαΐου 2011 | Παρέμβαση του Γ. Κασσάρα στην Ολομέλεια της Βουλής

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ Γ. ΚΑΣΣΑΡΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Υπηρεσιών και Προμηθειών στους τομείς της Άμυνας και της Ασφαλείας»

και την συμπεριληφθείσα τροπολογία
του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων & Αλιείας
«περί καταργήσεως ορισμένων τελών και δικαιωμάτων επί της τιμής του εισιτηρίου των επιβατών που μετακινούνται και των οχημάτων που μεταφέρονται με πλοία της ακτοπλοΐας».


Ο Βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου, Γιώργος Κασσάρας, κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, την Τετάρτη, 25 Μαΐου 2011, στα πλαίσια ψήφισης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας : «ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ, ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ», έκανε μεταξύ άλλων ιδιαίτερη αναφορά και υπερθεμάτισε για την υπερψήφιση της συμπεριληφθείσας τροπολογίας του ΥΘΥΝΑΛ περί καταργήσεως ορισμένων τελών και δικαιωμάτων επί της τιμής του εισιτηρίου των επιβατών που μετακινούνται και των οχημάτων που μεταφέρονται με πλοία της ακτοπλοΐας.
Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Κασσάρας εκτός από την επιχειρηματολογία του για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είπε τα εξής για την τροπολογία , όπως είναι καταγεγραμμένα στα πρακτικά της Βουλής:

Κύριοι συνάδελφοι,
Θέλω να κλείσω με το θέμα της τροπολογίας του Υπουργείου Ναυτιλίας, όπως ξέραμε τόσα χρόνια να το λέμε, και σήμερα λέγεται Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Ζώντας στα νησιά πραγματικά μπορώ να βεβαιώσω ότι αυτό, η κατάργηση δηλαδή των διαφόρων τελών και φόρων που επιβαρύνουν τα εισιτήρια, ήταν ένα πάγιο αίτημα και των μικρών, τοπικών, ακτοπλοϊκών εταιρειών. Εμείς στα νησιά με αυτές ζούμε, με αυτές κυρίως συναλλασσόμαστε.
Ξέρετε στην πράξη –γιατί πρέπει να μας ενδιαφέρει, όχι απλά να νομοθετούμε, αλλά και πως αυτό μεταφέρεται στην πράξη- δεν είχαμε μηχανισμό ελέγχου. Έτσι, λοιπόν, πολλές μικρές τοπικές εταιρείες απέφευγαν την απόδοση αυτών των φόρων αφού δεν υπήρχε ουσιαστικά ο μηχανισμός για τον έλεγχο.
Με τον τρόπο αυτό οι μεγαλύτερες εξ αυτών των τοπικών εταιρειών υφίσταντο αθέμιτο ανταγωνισμό. Ήταν πολλές οι φορές που μπαίνοντας μέσα σε αυτές τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, δεχόμαστε τα παράπονα των ακτοπλόων. Άρα θεωρώ ότι ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα και των μικρών ακτοπλόων.
Για μας τους νησιώτες είναι ελπίδα να μειωθεί το εισιτήριο. Αλλά θα ήθελα, επίσης, να καταθέσω και την άποψη ότι ο κρατικός προϋπολογισμός επιβαρύνεται με τόσα. Ας επιβαρυνθεί κάτι και χάριν της νησιωτικότητας, εάν χρειαστεί, για να γίνουν φθηνότερα τα εισιτήρια, για να μπορούν πραγματικά οι έμποροι να συναγωνιστούν σε τιμές και τα αστικά κέντρα της Ελλάδος. Είναι υπέρμετρο το κόστος. Ένα έργο για να πραγματοποιηθεί σε ένα ακριτικό νησί θα πρέπει να ξέρετε ότι στοιχίζει πολλαπλάσια από ό,τι να γίνει στην Αθήνα ή στη Λάρισα ή στη Θεσσαλονίκη ή στην Κατερίνη ή όπου αλλού, λόγω του κόστους μεταφοράς των υλικών.
Άρα, λοιπόν, και σαν νησιώτης Βουλευτής είμαι ένθερμος υποστηρικτής της τροπολογίας που έφερε το αρμόδιο Υπουργείο.
Ευχαριστώ πολύ.


Αθήνα 25.5.2011

Δεν υπάρχουν σχόλια: