Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Δελτίο Τύπου | Ομιλία του Γιώργου Κασσάρα στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής

Ο βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου Γιώργος Κασσάρας τοποθετήθηκε στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής με θέμα την Περιφερειακή ανάπτυξη του Νοτίου Αιγαίου και επί μέρους θέματα, Συγκοινωνία – Υγεία – Περιβάλλον - Περιφερειακή τουριστική ανάπτυξη, που έγινε την Τρίτη 31.1.2012.

Ο βουλευτής τόνισε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά λόγω της ανεπαρκούς συγκοινωνιακής επικοινωνίας και της υποστελέχωσης των υπηρεσιών και των Δήμων των μικρών νησιών.

Παραθέτουμε την ομιλία του βουλευτή από τα πρακτικά της Βουλής.

-----------------------------------------------

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΚΕΡΕΚΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Κασσάρας.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΣΣΑΡΑΣ: Ευχαριστώ, κ. Πρόεδρε. Βέβαια, πολύωρη η συνεδρίαση της Επιτροπής, αλλά νομίζω ότι το μεγαλύτερο διάστημα συζητάμε μεταξύ μας οι νησιώτες. Και εσείς νησιώτισσα είσαστε κ. Πρόεδρε και αν θεωρήσω νησιώτη και τον κ. Κριτσωτάκη, από το μεγάλο νησί της Κρήτης, κουβεντιάζουμε μόνοι μας. Κυρίως, αυτό είναι ένα πρόβλημα.

Έχουν λεχθεί σχεδόν όλα. Εγώ να περιοριστώ σε μερικές πρακτικές προσεγγίσεις. Έκανε μια πρόταση ο κ. Καστανίδης. Θα έλεγα ότι αν συνεδριάσει η Επιτροπή σε νησί, θα πρέπει να είναι τώρα το χειμώνα και όχι το καλοκαίρι και θα πρέπει να είναι σε ένα νησί από αυτά που αναφέρθηκαν προηγουμένως, ως δεύτερης και τρίτης γραμμής. Θα μας δοθεί ίσως η δυνατότητα, αποκλεισμένοι στο νησί αυτό για τρεις - τέσσερις ημέρες, να βιώσουμε πραγματικά το τι σημαίνει νησί και ποια είναι η διαφορά μεταξύ στεριάς και νησιού. Διότι, πολλοί συνάδελφοί μας, δυστυχώς, δεν το έχουν βιώσει και αυτό είναι ένα πρόβλημα.

Θεωρώ ότι μια από τις ασχολίες των βουλευτών των νησιών, καθημερινά είναι να ασχολούνται, ή τουλάχιστον μέρα παρά μέρα, με το ΕΚΑΒ. Κατανοούμε, βεβαίως, την ανάγκη να μην παρεμβαίνουμε στο έργο του ΕΚΑΒ, όμως κατανοούμε και την αγωνία του νησιώτη, που όταν ο γιατρός λέει ότι πρέπει να χειρουργηθεί μέσα σε 5-6 ώρες, να περνάει ένα εικοσιτετράωρο για να γίνει η μεταφορά. Καταγράφω απλά το πρόβλημα για όσους δουν στη συνέχεια τα πρακτικά.

Πραγματικά, στο ζήτημα των υδροπλάνων είναι το μεγαλείο της αναποτελεσματικότητας του κεντρικού κράτους. Τόσα χρόνια δεν μπορεί να βάλει τους κανόνες να δρομολογηθούν τα υδροπλάνα. Βεβαίως, θα έλεγα ότι πριν 40 χρόνια που ήμουν φοιτητής, το δρομολόγιο που αναφέρει ο δήμαρχος Καλύμνου, «Πειραιάς, Πάτμος, Λέρος, Κάλυμνος, Κως, Ρόδος», ήταν έξι φορές την εβδομάδα. Τώρα είναι 3, κάποιες φορές και δύο φορές την εβδομάδα σε ότι αφορά τουλάχιστον για μέχρι την Κάλυμνο. Ασφαλώς η Κως και η Ρόδος έχουν καλύτερες συγκοινωνίες. Θα ήθελα να ξέρουν οι συνάδελφοί μας, οι μη νησιώτες, ότι το 2009 π.χ., υπήρχαν νησιά όπως η Κάσος και η Κάρπαθος, που είχαν είκοσι πέντε μέρες να προσεγγίσει πλοίο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην καθημερινότητα και στα προβλήματα του νησιώτη. Παρόλα αυτά, το κόστος που πληρώνουμε για όλα αυτά είναι πολύ μεγαλύτερο από το ότι θα ήταν αν είχαμε δώσει λύσεις. Δηλαδή, δεν εξοικονομούμε χρήματα. Ξοδεύουμε περισσότερα, ταλαιπωρούμε τον νησιώτη και τον διώχνουμε από τον τόπο του. Θυμάμαι εγώ στην ηλικία που βρίσκομαι, ότι όταν ήμουν στο λύκειο, οι απέναντι ακτές που αναφέρθηκαν προηγουμένως ήταν βουνά ακατοίκητα. Τώρα, απέναντι από τα νησιά μας είναι πυκνοδομημένες περιοχές, με ό,τι αυτό επίσης συνεπάγεται και για εθνικούς λόγους αλλά και για την ψυχολογία των συμπατριωτών μας.

Άρα, λοιπόν, είναι αδιανόητο με αυτές τις συνθήκες σήμερα να μιλάμε για υποβάθμιση δημοσίων υπηρεσιών στα νησιά. Αντιμετωπίζουμε τώρα π.χ. την κατάργηση των Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ή του Ι.Κ.Α., που έχουμε μπροστά μας τώρα. Νομίζω ότι μέχρι τη ψηφιακή σύγκλιση, που πολύ σωστά έβαλε ο συνάδελφός μας, ο πρώην Υπουργός, ο κ. Ρήγας, μέχρι τότε θα πρέπει να δούμε πώς θα λειτουργήσουν οι υπηρεσίες και πώς να σχεδιάσουν οι μικροί δήμοι, όταν έχουν ένα ή κανένα υπάλληλο. Όταν παλεύουμε όλοι οι βουλευτές, μήνες, ένα εξάμηνο τώρα, να βρεθεί μια λύση, κατ' εξαίρεση να προσλάβουν και να έχουν τουλάχιστον τρεις υπαλλήλους. Πώς να σχεδιάσουν, δηλαδή, για την ανάπτυξη και την πρόοδό τους;

Στο φοβικό Καλλικράτη, νομίζω, συμφωνεί και ο κ. Περιφερειάρχης και οι άλλοι εδώ συμπατριώτες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είναι άλλο το Επαρχείο π.χ. Λαγκαδά και άλλο το Επαρχείο Καλύμνου που έχει 7 νησιά, με περίπου 30.000 κατοίκους και με δήμους τόσο υποστελεχωμένους στα μικρά νησιά. Θεωρώ ότι πρέπει μέσα σε αυτά τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, να είναι η επαναλειτουργία κάποιων Επαρχείων, όχι όλων, ίσως. Δεν είμαι αρμόδιος εγώ για τα άλλα, αλλά βλέπω τι συμβαίνει στα νησιά. Ποιος να συντονίσει; Βεβαίως, δεν νομίζω ότι θα στοιχίσει πολύ στο δημόσιο να υπάρχει ένα πολιτικό πρόσωπο, που να εμπνεύσει το σεβασμό στον υπάλληλο που δεν έχει να του πληρώσει τα εκτός έδρας ώστε να πάει στο δίπλα νησί να κάνει μια μελέτη, για να μη λειτουργούν όλα στην παρανομία ή για να μην περιμένει μια μικροεπιχείρηση δύο χρόνια για να λειτουργήσει νόμιμα. Ευχαριστώ πολύ.

ΑΘΗΝΑ 2.2.2012

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: